IHLP Service Portal

Opret selv en sag til IT-Helpdesk – og følg med i sagsbehandlingen! Siden 7. april 2015 har du haft mulighed for at oprette sager direkte til IT-Helpdesk gennem selvbetjeningsværktøjet ”IHLP Hotkey”. Adgangen er den lille grønne firkant med den hvide cirkel.


Hvorfor nu en selvbetjeningsløsning?
Mange (brugere)har længe ønsket at kunne følge med i egne sager, og kommunikere direkte med IT-helpdesk om en aktuel sag.
Disse ønsker indfrier vi nu med IHLP Service Portal.

Med løsningen kan du:

  • Vedhæfte et skærmdump af en fejlmeddelelse.
  • Melde en fejl. Eksempelvis printerfejl, fejl på PC eller bærbar.
  • Oprette bestillinger. Eksempelvis flytning af telefon, bestilling af musemåtter etc.
  • Skrive direkte til den sagsansvarlige.
  • Se kommunikationen mellem dig selv og IT-helpdesk

Hvordan får jeg adgang til IHLP Service Portal?
I højre hjørne af din skærm finder du et et lille grønt ikon, kaldet IHLP Hotkey.
Hvis ikke du kan finde det, skal du klikke på den lille hvide trekant, og trække ikonet ned på proceslinjen.
Det bliver fremover din indgang til at oprette og følge bestillinger og fejlmeldinger sendt til IT-Helpdesk.

Bliver der undervist i brugen af IHLP Service Portal?
På vores introduktionskurser "Godt begyndt i Albertslund kommune" vil du blive introduceret til hvordan du opretter en sag via IHLP Hotkey, samt hvordan du indsætter billeder, filer og kommentarer.

Kan jeg stadig ringe eller skrive til IT-helpdesk?
Naturligvis kan du det!
Når du ringer hjælpes vi ad med at oprette sagen i IHLP Hotkey.

Hvis IHLP Hotkey driller - hvad gør jeg så?
Skulle du være ude for at IHLP ikke starter op, eller viser et tomt billede, kan du følge vejledningen i følgende link:

Løsning af problem med blokerede pop op-vinduer