8. Test dine opslag


En nem metode til at vurdere om indholdet virker, eller hvis man vil være sikker på at budskabet kommer ud til modtageren er at: Beholde budskabet i opslaget, men ændre teksten og billede. Sagt på en anden måde kan man prøve to forskellige opslag af.

• Som udgangspunkt laver man to post med samme budskab, men med forskellig tekst og billede og poster enten lidt efter hinanden, om aftenen eller samme tid næste dag. På denne måde får man indblik i hvilke tekst og billede, der er bedst til at kommunikere ens budskab til målgruppen (også kaldet A/B tests eller split tests.)


• Husk at se dit opslag før du offentliggør det. Nogle gange linker man til en side hvor linket ikke virker. Eller hvor overskrift, beskrivelse eller billede er uhensigtsmæssigt for dit budskab. Derfor kan du teste dine opslag ved at for eksempel opslå dem i en privat gruppe eller på din egen profil, hvis du er i tvivl (her kan du evt. vælge at det kun er dig der skal se opslaget).